Bf +7 och nyårsafton

fredag 31 december 2010 23:00 Upplagd av Flugans mamu
Klockan närmar sig 23 på nyårsafton och jag kan nog med säkerhet säga att det blir en liten 2011, vår tvåa. Trots att jag, åtminstone efter att bf passerade, har velat gå över det nya året kommer jag på mig själv att hela tiden känna efter lite och hoppas att förlossningen ska sätta igång. Lite dubbla känslor. Men jag tror ändå att man hellre fyller år i januari än slutet av december så... eller vad vet jag, sommarbarn som jag är, men folk man pratar med är väldigt angelägna om att jag ska knipa.

Igår och idag har trycket neråt varit väldigt stort. Ibland gör det så ont att jag knappt kan gå och det känns som om bebisen håller på att trilla ut. Undrar om det bara är att bebisen fixerat sig eller om det kan vara tecken på att förlossningen närmar sig. Annars är det fortfarande inga symtom.

Idag var vi ute hos mina föräldrar hela dagen. Vi åt lite nyårslunch, fläskfilé och potatisgratäng, och till efterätt gjorde mannen pannacotta. Mycket gott! Vädret var kanonfint så vi passade på att vara ute en stund, något det blivit för lite av den senaste veckan. Nu är vi hemma igen och jag och mannen har precis tittat på film, Bröderna Karlsson, och ätit lite chips. Jag tror faktiskt att jag kommer lyckas hålla mig vaken till tolvslaget. Varken jag eller mannen är några större fan av nyårsfirande så det blir nog bara att vi kikar lite på raketer och sen går och lägger oss. Låter som en bra plan för nu börjar ögonlocken kännas tunga.

Gott nytt år!

0 Response to "Bf +7 och nyårsafton"

Skicka en kommentar