Sista bmkontrollen?

onsdag 22 december 2010 21:24 Upplagd av Flugans mamu
Idag var vi på sista kontrollen hos barnmorskan. Sista före bf vill säga, jag räknar med åtminstone ett besök till.
Allt såg bra ut idag. Bebisens hjärtljud låg på 155 slag/minut, och sfmåttet var 39 som är strax över normalkurvan. Precis som förra gången har jag stor mage alltså, får se om bebisen också är stor den här gången, Flugan var det inte med sina 3555 g.
Blodtrycket såg också bättre ut idag, 116/73.

Nästa kontroll är den 4 januari men den hoppas jag att jag slipper. Det skulle faktiskt vara en bra dag att föda barn på tror jag :-)

Nu var bebisen nästan fixerad också. Det gick att rucka liite på huvudet men det hade hänt en hel del sen sist. Kanske därför det tryckt och ilat så mycket.

Julklappsinhandlingen gick för övrigt bra idag. Höfterna höll men det var galet kallt istället. Ska bara smita in i en affär till i morgon sen är jag redo för jul!



0 Response to "Sista bmkontrollen?"

Skicka en kommentar