Bf +2

söndag 26 december 2010 19:47 Upplagd av Flugans mamu
Vilken skillnad det är att vara på övertid den här gången. Med Flugan grät jag varje dag tills jag fick tiden för igångsättning men nu känns det helt okej att bf har passerat. Lite orolig är jag över att bebisen inte ska ha det så bra där inne, att moderkakan blir sämre och vad det nu är som kan hända, men än ska det väl inte vara nån större fara hoppas jag. I vissa kommuner får man ju gå över tre veckor innan igångsättning har jag hört. Här är det två veckor som gäller.

Idag var vi ner en sväng på stan hela familjen. Mannen skulle köpa lite kläder på mellandagsrean för presentkortet han fick i julklapp. Jag hittade ett par pyjamasar till bebisen och Flugan fick en tröja och en pyjamas, allt till reapris. Sen åkte vi ut till mina föräldrar och åt julmat för tredje dagen i rad, men nu är den så gott som slut och det blir nog ingen mer julmat i år.

Flugan har feber. I natt kräktes hon och jag blev rädd att det var kräksjukan men det har inte kommit mer sen dess, tack och lov. I dag har hon varit rätt pigg ändå men hon sov ganska länge på soffan ute hos mina föräldrar. Hoppas hon är feberfri snart, vi ska ju vara hemma från dagis och jobb hela veckan och det vore kul om vi kunde hitta på nåt hela familjen. Kanske åka och bada eller så.

Idag är det föresten bf enligt ägglossningen. Jag testade ju med stickor när vi försökte bli gravida.

0 Response to "Bf +2"

Skicka en kommentar