Surmamman

lördag 18 december 2010 12:06 Upplagd av Flugans mamu
Jag känner mig som en riktig surmamma just nu. Jag har ingen lust med nåt och vill helst bara sova. Allt jag säger till Flugan är "nej" "inte så" eller nåt liknande. Flera mammor jag har pratat med har sagt att de hade likadant när de väntade tvåan, sura och arga, och nu när jag bläddrade lite i en vänta barnbok så stod det i vecka 39 att många inte hade energi till något och kände sig trötta sura och arga. Stämmer precis in på mig och det var så skönt att läsa att jag kanske inte håller på att bli tokig trots allt! Bara att läsa det där fick mig på lite bättre humör, och trots att en av mammorna jag pratat med sa att argheten satt kvar ett tag efter förlossningen så käns det hoppfullt. Jag kanske inte är så här på riktigt utan det är gravidhormoner som spökar. Jag längtar efter att kunna sitta på golvet och leka med Flugan, att kunna röra mig som jag vill och framförallt att inte vara så grinig.

Rörigt inlägg kanske men jag är nog lite rörig just nu :-)

0 Response to "Surmamman"

Skicka en kommentar