Vecka 40

söndag 19 december 2010 19:04 Upplagd av Flugans mamu
Jag vet att jag tjatar men den här graviditeten har gått så sjukt fort. Vi plussade ju nyss, och nu har vi redan nått vecka 40! Det är så det känns iaf. Nu har jag ju dessutom slutat fokusera allt för mycket på bf-datumet så den här graviditeten är inte alls så full av lååång väntan som den förra. Fast skulle jag bläddra lite i mina dagboksanteckningar skulle de säkert visa på annat. Jag minns lite vagt att det inte var allt för länge sedan jag ville ha bebis NU. Men gravid och förvirrad som jag är så har jag redan glömt sånt som hände för en vecka sedan :-)

Enligt Vårdguiden är bebisen färdig och redo att komma när som helst. Undrar hur vanligt det är att man blir igångsatt med tvåan också? Jag vill så gärna att förlossningen ska starta naturligt den här gången. Nog för att igångsättningen med Flugan gick bra, men jag drömmer lite om att det ska sätta igång så där som man oftast hör om. Att vattnet går eller värkar som tilltar. Att man får ringa det där samtalet till/väcka mannen och säga att det nog är på gång nu. Jaja, snart vet vi hur det blev.

0 Response to "Vecka 40"

Skicka en kommentar