Funderingar

söndag 2 januari 2011 07:16 Upplagd av Flugans mamu
Har legat vaken i 1,5 timme nu, klockan är lite över halv sju på morgonen och jag tror inte att jag kommer att kunna somna om. Skönt att mannen är hemma, det betyder att jag kan sova när jag vill under dagen istället. Jag verkar nästan sova bäst då.

Har en del tankar som snurrar i huvudet. Många minnen från när Flugan var bebis som kommer tillbaka. Saknar mammorna från Flugans föräldragrupp. Vi höll ihop rätt bra under 1-1,5 år men när dagisstarter och jobb drog igång för de flesta så blev mammaträffarna inte helt oväntat färre. Senaste träffen då nästan alla var med var hos oss i april. Har velat dra ihop en ny träff länge, men det är alltid nåt som kommer i vägen och jag tror att det är samma för de andra. Några mammor har jag ändå rätt bra kontakt med fortfarande. Men det känns konstigt att jag ska göra det här igen, ha en liten bebis, utan de andra fina mammorna. De fanns ju alltid där när Flugan var bebis med samma funderingar och problem som en själv, och det fanns alltid nån som hade tid att träffas för en fika eller promenad. Det kunde ju vara rätt ensamt att vara mammaledig ibland, undrar hur det blir den här gången. Jag skyller på gravidhormoner att jag är lite sentimental...

På tisdag är det dags för kontroll hos bm igen. Då kommer jag vara 11 dagar över tiden så jag antar att jag får en tid för igångsättning då. Jag tror inte att den här bebisen kommer komma ut självmant utan det blir nog igångsättning igen. Jag vill ju såå gärna uppleva att det drar igång av sig själv, men samtidigt finns det ju fördelar med att redan befinna sig på bb när allt sätter igång. Sen är det lite läskigt att det ganska ofta slutar med snitt eller sugklocka vid en igångsättning. Eller ofta vet jag inte, men jag har för mig att risken är lite större än vid en naturlig start. Men det gick ju bra med Flugan så det är bara att hoppas att det gör det nu med. Hur som helst är det inte många dagar tills vi ses nu. Overkligt :-)

0 Response to "Funderingar"

Skicka en kommentar