Vecka 38

söndag 5 december 2010 10:47 Upplagd av Flugans mamu
Så var det dags för vecka 38. Nu är det verkligen nedräkning. Jag tror visserligen inte bebisen kommer förrän efter årsskiftet, men jag kan inte låta bli att räkna ner till bfdatumet ändå. Dumt dumt, med tanke på hur jobbigt det var att gå över tiden med Flugan. Jag borde veta bättre än att stirra mig blind på datumet vi fick på ul:et. Istället borde jag tänka att bebisen kommer senast den 7:e januari.

Enligt Vårdguiden förbereder sig bebisen för förlossning. Det är mycket som stämmer i veckans text om mamman, allt från dålig mage till ilandet i bäckenbotten och boandet. Det står också att det är dags att packa bb-väskan, något jag inte börjat med än. Mannen har börjat på sin väska och igår hade han tom köpt hem några Risifrutti som han tänkte ta med till förlossningen. Kan vara bra att ha om förlossningen drar ut på tiden.

Idag ska jag bara ta det lugnt. Ligger i soffan med huvudvärk. Mannen och Flugan är iväg på roligheter på stan och ska äta lunch på McDonalds. Skönt, så kan jag få vila lite.

0 Response to "Vecka 38"

Skicka en kommentar