Vecka 39

måndag 13 december 2010 13:29 Upplagd av Flugans mamu
Mamma påminde mig idag om att jag har bf nästa vecka. Först trodde jag hon hade fel, att det är tre veckor kvar, men hon hade ju faktiskt rätt. 11 dagar kvar nu. Men jag är ganska säker på att det inte blir bebis före julafton, kanske därför jag har slutat ha koll på dagar kvar. Vårdguiden skriver att man nu kan ha kraftiga förvärkar samt känna sig tung och trött. De sista stämmer på mig men förvärkarna lyser med sin frånvaro. Däremot har jag fortfarande galet ont i magen varje gång jag hostar så det jämnar ut sig :-)

Bbväskan står packad i förrådet nu. Inte förän igår packade jag den. Ska dock organisera om den lite när jag har ork. Den här förkyldningen har tagit knäcken på mig, men den börjar bli bättre nu. Måste även be mannen ta sig ut till uteförrådet för att leta upp bebisoverallen.

Här hemma är allt redo för bebis. Sängen är bäddad, kläderna är tvättade och vikta, och nappar nappflaskor salvor och blöjor är införskaffade.

1 Response to "Vecka 39"

  1. mamma jakeline Says:

    Åh vad mysigt! jag längtar tills jag bara har någon vecka kvar! Tycker tiden går alldeles för långsamt just nu. Men ska på ul imorgon så det gör det hela lite verkligare i alla fall! :)

Skicka en kommentar