Läkarbesök

torsdag 9 december 2010 20:45 Upplagd av Flugans mamu
Här fortsätter det hostas och snörvlas. Igår började jag få väldigt ont i magen när jag hostade och idag gjorde det så ont att jag inte stod ut längre. Ringde husläkarjouren nu på kvällen och fick en tid direkt. Doktorn lyssnade på lungorna och kollade halsen och det såg bra ut. Har antagligen bara influensa, som jag trodde, men fick tack och lov hostmedicin utskrivet. Hoppas den hjälper nu! Det onda i magen trodde han var musklerna som tagit stryk.

Jag har aldrig varit med om så kraftig hosta förut. Kräktes tom under ett hostanfall. Tycker det är lite läskigt att ta mediciner när jag är gravid, tar knappt Alvedon, men jag litar på doktorn och fass när de säger att det inte ska vara någon fara för bebisen, för nu har jag faktiskt riktigt ont.

Annars händer det inte så mycket. Inga förvärkar eller sammandragningar. Bra så.

Har precis tagit en slurk medicin och nu tänkte jag försöka sova.

0 Response to "Läkarbesök"

Skicka en kommentar