Dagishämtning

onsdag 8 februari 2012 13:41 Upplagd av Flugans mamu
Wohoo! Skulle precis skriva ett inlägg om att jag fasade inför dagishämtningen när min mamma ringer och säger att hon gärna hämtar Flugan idag. Lycka!

Vi har sovit rätt dåligt i natt, alla fyra, och hämtningen på dagis brukar vara jobbig i vanliga fall men när Flugan (och jag) är trött blir det sju resor värre. Hon skriker och gråter och sparkas och gör allt för att få stanna kvar på dagis. Det är väldigt jobbigt, speciellt nu på vintern när det är så mycket kläder som ska tas på, men framförallt tråkigt att hon blir så ledsen av att se mig. När mannen hämtar är hon inte lika arg, och när hennes mormor kommer skuttar hon av glädje. Ibland är hon glad, om jag tex har med mig pulkan, men oftast har jag valt "fel" och kommer jag med bil vill hon åka vagn och när jag har vagnen vill hon åka bil... Men i dag slipper jag ta fighten, hurra!

1 Response to "Dagishämtning"

  1. Luiza Says:

    Och välkommen som ny följare på min blogg =).
    Vad roligt.
    I min nedstämdhet blev jag faktiskt lite glad =).

    Hoppas du får en bra dag.
    Tur att din mamma kunde ställa upp med hämtningen =).
    Kramar

Skicka en kommentar