Låg mamma och ledsna barn

tisdag 28 februari 2012 18:03 Upplagd av Flugans mamu
I dag känns det tungt att viktväkta. Är trött och lite oförklarligt låg och allt jag kan tänka på är hur gott det skulle vara med chips. Chips är verkligen min stora last. Jag beklagade mig lite för mannen efter middagen och han föreslog grönsaker med dip i kväll istället. Så det får det bli. Tänker absolut inte äta chips den här veckan, även om jag skulle ha råd (i points alltså) för jag vet att om jag äter det en dag kommer suget bara öka sen. På söndag vill jag ha resultat på vågen igen, att stå helt still trots att jag skött mig var ingen höjdare.

Lillebrors feber gav med sig tillslut. Tyvärr är han lika gnällig som förra veckan och han blir jätteledsen om han inte får vara hos mig. Jag funderade på om han kanske har ont men jag tror att han bara har en fas av nåt slag. Eller tänder. Eller bådeoch.

Flugans humör är inte heller särskilt kul just nu. Hon trotsar och testar oss hela tiden. Tålamodet har verkligen satts på prov de här två veckorna. Ja, mitt och mannens alltså. Men som tur är går ju dessa härliga faser över och glöms snart bort :-)

I morgon får vi lite mamma-barn besök. Jag och M försökte ses i går men mina barn var på sånt hemskt humör att vi fick gå hem. Har nog aldrig hört lillebror gråta så mycket som då. Nytt försökt i morgon!



0 Response to "Låg mamma och ledsna barn"

Skicka en kommentar