Se upp i backen!

söndag 29 januari 2012 20:05 Upplagd av Flugans mamu
Jag hade en näradödenupplevelse i pulkabacken i dag. Vi hade fått en snowracer av mamma och pappa tidigare idag och den skulle jag naturligtvis testa från toppen av stora backen. Tydligen är det inte lika kul med höga farter på en plastkälke när man är 32 som när man var 12 för jag trodde att min sista stund var kommen när jag svischade ner för backen. Bromsa kunde jag inte för jag satt på knäna och bromsspaken ska man trycka på med fötterna, och inte vågade jag kasta mig av heller för då hade jag nog brutit både armar och ben. Färden slutade iaf med att jag flög av och landade på ena armen. Det knakade i nacken men nu har jag mest ont i axeln. Mannen såg hela spektaklet nerifrån och hann nog fundera på hur det där med änkepension fungerar innan han kunde konstatera att jag nog levde ändå.  Snowracern är numera förpassad till den lilla kullen bakom huset. I stora backen åker vi stjärtlapp från och med nu. 

Vi har hunnit med betydligt lugnare aktiviteter i dag också. På förmiddagen var vi till stans 4 H gård och kikade på djur och grillade korv tillsammans med L och M och lilla L. Mysigt. Flugan var lite grinig först men blev glad med lite mat i magen. Middag blev det hos M och L och när vi kom hem vid 18.30 var det två trötta barn som ville gå och sova på en gång. Så i kväll har jag och mannen lite extra lång egentid. Inte illa!

0 Response to "Se upp i backen!"

Skicka en kommentar