En bra dag!

måndag 30 maj 2011 22:50 Upplagd av Flugans mamu
Har haft en toppendag! Var galet trött när jag vaknade, men efter kaffe och en dusch vaknade jag till liv. Tog båda barnen och åkte och handlade. Hittade lite pyssel åt mig och Flugan på Panduro så när vi kom hem blev det tillverkning av diverse konstverk. Flugan gjorde tavlor på löpande band och jag försökte mig på att måla lillebrors gipstavla. Tycker nog Flugan lyckades bättre med sina alster än jag.

På eftermiddagen kom L och M med lilla L på fika. Flugan har dopdag i morgon vilket uppmärksammades av hennes gudmor L. L hade köpt lite presenter, bla såpbubblor som blev en hit. Flugan hade såpbubblor förra sommaren också men det måste hon ha glömt.

Det enda negativa i dag var nattningen. Flugan har alltid varit superlätt att lägga. Inga protester eller gnäll, och hon har aldrig tagit sig ur sängen(!) efter att vi lämnat hennes rum. Men nu har det varit gråt och sprattel redan vid kvällsvällingen i några dagar. Hon somnade ganska snabbt i dag, men när jag gick upp för att titta till henne så hade hon somnat på mattan! La henne i sängen igen, men en timme senare när jag gick upp halvlåg hon i sin fotölj. När jag försökte lägga henne blev hon tokig och skrek och sparkades. Fick lugna henne en bra stund innan jag kunde smyga ner igen. Nu sover hon igen men jag tvivlar på att det blir hela natten... Men jag är lovad sovmorgon i morgon för mannen är ledig. Tjoho!

Någon *harkel* har ätit kakor vid datorn så hela tangentbordet är fullt av smulor. Vissa tangenter går knappt att trycka ner, så om texten ser konstig ut med bokstäver som fattas så är det kakmonstrets fel.

0 Response to "En bra dag!"

Skicka en kommentar