Akuten*2

lördag 21 maj 2011 22:06 Upplagd av Flugans mamu
Här hemma snoras och snörvlas det för fullt, igen. Lillebror har varit förkyld fler gånger på fyra månader än vad Flugan har varit på två och ett halvt år. Det känns så iallafall. Förra månaden var vi på akuten med lillebror, minns inte om jag har skrivit om det. Han fick feber och på akuten tyckte de att vi skulle åka in eftersom han var ett hjärtfel. Igår var det Flugans tur att åka till akuten. Hon är ju förkyld och plötsligt fick hon svårt att andas. Hon försökte hosta men det var som om hon inte hade kraft till det och hon kunde knappt prata. Mannen ringde vårdcentralen men när han satt i telefonkön kände jag att det nog var läge för akuten. Jag blev kvar hemma när mannen och Flugan snabbt åkte i väg. Usch, hade hellre följt med men varken jag eller lillebror var redo för avfärd. Det blev några nervösa timmar för mig men jag kunde andas ut när mannen äntligen ringde. Falsk krupp eller möjligtvis astma var diagnosen. Flugan hade fått inhalera nånting för att vidga luftrören och efter det hade hon blivit mycket bättre. Med lite medicin med hem, näsdroppar och Alvedon så är hon mycket bättre idag.

Men som om det inte var nog med Flugans sjukhusbesök så blev mannen dålig på kvällen och även han fick besöka akuten. Ingen krupp men väl urinvägsinfektion. Han var skönt nog tillbaka på en timme med antibiotika utskrivet.

I dag har det varit lugnare. En repa på stan på förmiddagen och sen ut till faster för lite umgänge och grill.

I morgon ska vi kalasa för kusin E!


0 Response to "Akuten*2"

Skicka en kommentar