Lillebror äter!

tisdag 17 maj 2011 12:05 Upplagd av Flugans mamu
I dag är jag såå trött. Lillebror snurrade runt runt och vred sig hela natten. Vid fyratiden vaknade han och var ledsen. Det är magen som stökar, gissar att det är ersättningen som stoppar till lite. Jag fick iaf inte många timmars sömn trots att jag gick och la mig strax efter 20. Har precis slumrat på soffan i en kvart men blev väckt av telefonen och nu hamnade jag här framför datorn... Mannen kommer hem rätt sent men när han väl gör det hoppas jag kunna gå och vila en stund. Det är galet hur mycket man kan längta efter att få sova.

I går hade lillebror matpremiär! Han har varit så nyfiken på vad det är vi stoppar i munnen när vi äter så det kändes som han var redo att prova en smakportion. Potatis med majs blev det. Egentligen inte det jag hade velat ge honom, men det var det enda som fanns hemma. Nästa gång kokar vi bara en potatis. Känns dumt att ge honom majs när han redan är trög i magen. Iofs var det nog inte mycket av den där teskeden puré som tillslut landade i magen, han grimaserade illa och spottade ut det mesta :-) Men jag tror det kommer bli en liten matälskare av honom, han verkar vara lite mer som sina föräldrar som gillar det mesta och inte som sin matvägrande syster.

0 Response to "Lillebror äter!"

Skicka en kommentar