torsdag 5 maj 2011 13:36 Upplagd av Flugans mamu
Fyramånadersdagen närmar sig med stormsteg. Nu får han snart börja med smakisar! Min bebis, ska han redan börja med mat?! Igår sa jag till mannen att om det ska gå så här fort får vi börja jobba på nästa barn snart ;-)

Lillebror har antingen ont i magen eller en tillväxtperiod just nu. Han sover riktigt dåligt och vill ha tutte hela tiden. Jag har försökt få honom att ta napp men den är han inte intresserad av alls. Och när man får agera mjölkbar hela natten blir man inte världens piggaste mamma. Mitt duplobyggar- och sandlådegrävarsug är inte på topp just nu så det är tur att Flugan har förskolan där hon kan leka av sig.

Till min stora lycka har vi fått lillebror att ta nappflaska! Som vi kämpade med att få Flugan att göra det, utan framsteg. Men lillebror fattade direkt! Lycka! Det betyder att mannen kan flaskmata honom och jag kan få sovmorgon på riktigt, utan avbrott för matning. Det betyder också att jag kan göra saker helt själv, handla tex, utan att undra om lillebror går under av svält. Lyx! De få gånger jag har varit iväg till affären helt själv har jag i princip sprungit mig igenom butiken för att skynda mig hem. Tror mannen tycker det är kul att han kan hjälpa till mer med lillen också.

Nu ska vi göra oss i ordning för att hämta Flugan på förskolan!



1 Response to " "

  1. mamma jakeline Says:

    men guuuud, vad tiden går fort... Här är det dags för Bönan att kika ut när som helst. :) Sista arbetdagen imorgon

Skicka en kommentar