Lillebror sover

onsdag 1 juni 2011 21:11 Upplagd av Flugans mamu
Lillebror hade nypremiär av spjälsängen i natt. Vi har testat den lite halvhjärtat en gång tidigare, men då tyckte jag det var för jobbigt att sitta och amma när han vaknade på natten. Dessutom blev jag så pigg av det så jag hade svårt att somna om. Men nu var det alltså dags igen. Jag tror ju att både lillebror och jag egentligen sover bättre om vi får ligga i varsin säng. Den här gången gick det bättre. Ett uppvak vid 04 och då tog jag över lillebror i min säng. Matade honom liggandes och vi somnade. Vid 06 blev jag väckt av Flugan men lillebror vaknade inte förrän runt åtta. Egentligen hade jag väl inte tänkt ha honom i min säng alls, men eftersom jag var i ett icketänkande zombiemode där vid fyra så blev det som det blev.

I morgon är det röd dag. Tydligen. Alltså är det nästan fredag i dag vilket firas med hyrfilm och snacks. Mannen är iväg och ska hyra Änglagård 3. Flugan sover (knack knack) och lillebror ligger i sin säng och undrar vad det är för lajbans pingviner som snurrar och plingar ovanför sitt huvud. Jag räknar inte med något, men det skulle vara himla mysigt att få en liten liten stund ensam med mannen i kväll. Men vi får se. Kanske blir vi två till filmen, kanske blir vi fyra :-)

0 Response to "Lillebror sover"

Skicka en kommentar