Utebliven shopping

lördag 23 oktober 2010 19:34 Upplagd av Flugans mamu
Dagens shoppingspree blev inte riktigt så lyckad som jag hade hoppats. Jag hade med mig en lååång lista på allt som skulle införskaffas, men när vi varken hittade vinterjackor eller överdragsbyxor i rätt storlek så gick köpsugen ur mig. Det var nog fler än vi som behövde fylla vintergarderoben för det var väldigt urplockat. Det slutade med att vi hämtade ut babyboxen på Babyproffsen och ett Traderapaket som jag fått tidigare i veckan. 0 kronor spenderades således, och även om det känns bra i plånboken så hade jag sett fram emot att få shoppa lite. Men vi gör ett nytt försök i grannstaden i morgon.

I veckan kom jag på att jag inte har tecknat någon gravidförsäkring, så alldeles nyss tog jag tag i saken och tecknade en. Det är en djungel det där med försäkringar, men jag gjorde det enkelt för mig och tog samma som vi hade med Flugan. När vi väntade henne läste jag tester och forskade en hel del i vilket bolag man skulle välja. Jag minns inte, men jag antar att jag kom fram till att den vi valde lät bra... Den jag tog är iaf Länsförsäkringars Plusförsäkring. Den kostar 650 kronor och jag har för mig att den gäller 6 månader efter barnets födsel.

0 Response to "Utebliven shopping"

Skicka en kommentar