Måndag

måndag 25 oktober 2010 13:58 Upplagd av Flugans mamu
Måndag igen. Flugan vilar, fast hon gråter lite nu, får se om hon somnar om. Vi har spenderat förmiddagen på öppna förskolan. Det var ganska trevligt idag med lagom mycket folk.

Handlingen igår gick bättre än den i lördags. Mannen och Flugan roade sig på egen hand så jag kunde strosa i butikerna i lugn och ro. Det blev vinterjacka och täckbyxor, vantar, mössa, strumpor, en pyjamas, strumpbyxor och lite tröjor och mjukisbyxor till dagis. Lindex hade tag tre betala för två på hela barnsortimentet och jag hade 30% rabatt på ett plagg så där sparade jag över 400 kr. Vi var även in i leksaksaffären och Flugan fick en sån där magnetisk rittavla.

Just ja, babyboxen! Vilken besvikelse. Den var mycket roligare när vi väntade Flugan. Nu innehöll den bara lite tvättmedel, lite blöjor och nån tvål eller vad det nu var. Ja, blöjtunnan fick vi med nu också, men jag har för mig att man fick ett trepack påsar till förut, nu var det bara ett pack. Gnäll gnäll... Roligaste gratisgrejerna var ändå det man fick på bb. Hoppas de är lika bra nu också :-)

1 Response to "Måndag"

  1. mamma jakeline Says:

    Hej! Vad kul att höra av ett "fan". :) Vi kommer inte ta reda på könet den här gången heller.

    Har ni tagit reda på tvåan? Du har ju inte så långt kvar nu! Spännande!

Skicka en kommentar