Om en arg snart tvååring och renovering

söndag 31 oktober 2010 20:46 Upplagd av Flugans mamu
Flugans tvåårsdag närmar sig, och det märks. Hon har en riktigt jobbig period just nu. Om det är tvåårstrots eller nåt annat vet jag i och för sig inte, men det är mycket "kan själv" och vredesutbrott. Får hon inte som hon vill lägger hon sig ner på golvet och sprattlar och gråter. Jättejobbigt är det. Ibland kan jag känna att hon inte gjort annat än gråtit och skrikit sen hon föddes, men jag vet att man lätt glömmer de bra perioderna när man är mitt uppe i en dålig. Precis som jag ibland kan undra om hon verkligen var så där jobbig förut när hon har en bra period :-) Hur som helst tror jag att mitt bristande tålamod just nu beror på allt för dålig sömn och att jag har så ont. Ischasen är värre än foglossningen nu och stödbältet jag köpte förut verkar inte göra nåt åt den smärtan. Hoppas det onda ger med sig lite snart så Flugan får en lite roligare och gladare mamma.

I morgon är det dags för tillväxtultraljud. Jag har inte tänkt så mycket på det, men lite orolig är jag förstås att allt inte ska stå rätt till.

Vecka 33 nu! Boandet är i full gång här hemma. Den här veckan har vi rivit tapeter i vardagsrummet, målat om och satt upp en fondtapet. Det blev klart tidigare idag och vi är riktigt nöjda! Nu saknas det bara en matta, gardiner och ett sideboard. Jo, och så något att ha på väggarna, lite fina tavlor eller så. Nästa projekt blir antingen Flugans rum eller gästrummet.

0 Response to "Om en arg snart tvååring och renovering"

Skicka en kommentar