Bf + 14

fredag 7 januari 2011 19:49 Upplagd av Flugans mamu
En dag kvar. Tänk, i morgon får vi äntligen veta vem det är som bökar runt där inne i magen. Det känns så overkligt att vi ska bli fyra. Man kanske borde förstå vid det här laget men det gör jag verkligen inte. Snart snart får vi se om det är en lillebror som Flugan säger eller om det är en liten tjej som jag tror. Det har känts riktigt pirrigt till och från under dagen, får se hur natten blir. Eller natten lär bli rätt dålig för Flugan är dålig i magen igen... Vore skönt att få sova ordentligt, men men, det blir som det blir. Det ska iaf bli superspännande i morgon. Hoppas vi får komma in tidigt. Förra igångsättningen gick ju himla smidigt, var öppen 4 cm när vi kom in och fick åka direkt till förlossningen. 6 timmar senare är Flugan född. Det jag har fått höra nu när jag väntat tvåan är dels att bebisen antagligen kommer tidigare än den första och att förlossningen kommer att gå snabbare. Det första har ju inte stämt, den här krabaten är lika hemmakär som sin storasyster, så att förlossningen skulle gå snabbare vågar jag inte heller tro på. Jag hoppas iallafall att jag är öppen som förra gången och att vi får ta hål på hinnorna direkt. Att få sån där gel och ballong och allt vad det är verkar sådär. Men vi får se hur det blir!

Nu ska jag och mannen sätta på en film för att skingra tankarna lite.

1 Response to "Bf + 14"

  1. mamma jakeline Says:

    Hur går det? Du har inte uppdaterat på jäääättelänge. Blir lite orolig, men hoppas att detberor på det nya lilla livet!

Skicka en kommentar