Lillebror 17 månader

måndag 11 juni 2012 12:46 Upplagd av Flugans mamu


Lillebror blev 17 månader för bara några dagar sedan och nu ökar ordförrådet mer och mer. Han har inte förstått att man kan svara "ja" på frågor, och han kallar mig fortfarande för pappa för det mesta, men han kan numera säga både banan "mnaan" och flygplan "plyplaa". När han plingar på hos någon säger han "bliblåå" och om det är något han inte gillar säger han "bläck". Han kan härma flera djur och säger "hä" om häst. Men det han tjatar om allra mest är "bii" som betyder bil. När han ser en bil kan han sätta i hop två ord och säga "bii dä", alltså bil där. Det är jättekul att han börjar bli mer verbal tycker jag, men jag har svårt att ta in att min bebis snart blir ett och ett halvt år :-)

1 Response to "Lillebror 17 månader"

  1. Ett steg i taget Says:

    Oh vilken liten raring, vad härligt oh vad jag längtar tills Ludde ska börja prata! SV: Kan du gå ner på egen väg så är det helt klart bättre! Men det är inge farligt att opereras utan den är 1 på 2000 att man skulle dö och det är 1 på 100 att man får tarmvred och sen är det inget mera som händer dom gör bara små hål =) Jag mäter mage, rumpa, armar, under brösten och även bena så får se den 17 om det hänt något vilket jag tycker det borde hihi =) Massa kramar!!

Skicka en kommentar