Jobb

onsdag 13 juni 2012 13:28 Upplagd av Flugans mamu
Jobbade ett par timmar på förmiddagen. Första gången på fyra år som jag gjorde det och herregud så ringrostig jag var. Det blir verkligen till att starta på noll i höst när jag börjar jobba på riktigt. Har sett fram emot att börja jobba men chefen nämnde vad jag eventuellt kommer att få göra, och det kändes mindre kul. Men men, fram till årsskiftet ska jag ju bara jobba två dagar i veckan så förhoppningsvis ska jag stå ut :-)

Lillebror fick vara hos mormor, och Flugan var på dagis när jag arbetade, men naturligtvis ringde de från dagis när jag hade jobbat en timme och sa att Flugan var väldigt trött och ledsen. Jag stannade en timme till innan jag åkte och hämtade Flugan, som då var piggare och glad igen. Men jag är inte förvånad att de ringde, Flugan gick inte och la sig förrän halv tio i går kväll. Kvällsgäster som bjöd på glass och kakor var boven till den sena läggningen. Socker efter klockan 19 är i fortsättningen förbjudet hos familjen Fluga.

Nu ska vi göra ingenting en stund innan vi åker och hämtar lillebror!

2 Response to "Jobb"

  1. Luiza Says:

    Tack för dina fina kommentarer som du lämnar med jämna mellanrum.
    Jag har så dåligt samvete för den dåliga kollen, och vet inte ens om jag tackat för gratulationer och allt i samband med Matildas födelse...Jag hoppas du förstår ;).

    Jag kommer inte börja på itrim igen, och det endast för att det kostar så otroligt mycket pengar. Jag har ett fruset kort på sats som jag låser upp i September eller tidigare, beroende på hur jag gör med amningen. Planen är att äta ersättningar när jag slutar amma, och då är hård träning inte så skonsam...det går helt enkelt inte , hehe...
    Jag kommer alltså köra ett eget race med ersättningar och hoppas att motivationen är med mig när det väl är dags, men det betvivlar jag inte. Jag är en sån där envis jävel som bara ska i mål när jag bestämt mig.

    Hoppas ni får en fin kväll.
    Kramar/
    Luiza

  2. Ett steg i taget Says:

    Härligt att du börjat jobba, skönt att ha någat att göra om dagarna. Stackas lilla flugan "mamma sjuk" kanske hhi kram kram <3 SV: tack för kommentar underbara du!

Skicka en kommentar