Fem månader

onsdag 8 juni 2011 10:00 Upplagd av Flugans mamu
I dag står besök på bvc på schemat. Lillebror blir fem månader i dag och det är dags för vaccinering. Hoppas han inte får feber, förra gången fick han ju det men det märktes inte på honom mer än att han blev varm. Flugan reagerade aldrig nämnvärt på sprutorna. Varken när de togs eller efter. Det var bara 18-månadersvaccineringen hon blev lite sämre av. Får se om det är likadant med lillebror.

Lillebror kämpar med krypandet. Han vill så gärna men det går inte riktigt än. Han sparkar och sprattlar med benen men han kommer bara bakåt. Satt nyss och läste mina anteckningar från Flugan i samma ålder. De verkar ligga lika i utveckligen, Flugan intog krypposition innan fem månader, riktigt där är inte brorsan än, och Flugan kunde sitta några sekunder själv, det kan lillebror också, om än väldigt ihopfällda. Jag känner ingen hets över hur lillebror utvecklas, men det är kul att jämföra syskonen. Vikt och längd är också kul att jämföra, återkommer med en sån rapport efter bvc.

Andra dagen utan cola och godis idag. Gårdagen gick bra. Okej, hyfsat då. Inget godis och inget fikabröd, men det krävdes stor viljekraft efter lunch när jag såg två Delicatobollar i kylen. Det var såå nära att jag tog en till kaffet. Känns himla bra att jag lät bli! Däremot blev det lite cola ändå... Mannen hade köpt med sig en liten flaska till middagen och den drack jag. 50 cl. Ajabaja. Men ingen idé att älta det utan det blir nya tag idag. Utan cola.

0 Response to "Fem månader"

Skicka en kommentar