Soliga dagar

lördag 4 juni 2011 12:55 Upplagd av Flugans mamu
Jag är verkligen ingen sommarälskare. Har svårt för värmen och sol tål jag inte. Men ändå har det varit två härliga dagar trots att de spenderats utomhus i strålande sol. Vi har varit ute på landet hos mina föräldrar. Syrrans tre barn har också varit där. De är 8, 7 och 3 år och minstingen, E, och Flugan går riktigt bra ihop. De ryker ihop lite då och då över nån leksak som båda absolut vill ha precis samtidigt men oftast leker de bra. Flugan ser lite upp till sin kusin och blir en riktig härmapa i Es sällskap. På gott och ont. E var den som fick Flugan att börja med napp när hon var två år och när E gapar och skriker så blir Flugan, som vanligtvis är en ganska lugn tjej, likadan. Men efter de här två dagarna tillsammans har E fått Flugan att kissa utomhus! Flugan vägrar potta trots att hon kan säga till att hon är kissnödig och hon avskyr att ha kissiga blöjor på sig. Pottan har vi haft ståendes framme länge men vi har inte lyckats få Flugan sitta på den mer än några sekunder. Men igår såg hon sin kusin E kissa i skogen flera gånger. Mannen försökte få Flugan att göra likadant, men utan framgång. Men idag när jag testade igen kändes det ändå som om hon försökte pressa ur sig några droppar men tillslut sa hon att hon inte kunde. Flugan gick in i lekstugan efter det, kom ut igen och sa "kissnödig" och satte sig ner och kissade! Sen var det ingen hejd på henne :-) Nu har jag fått henne att göra likadant hemma på gräsmattan (den knappt existerande) och det har funkat hyfsat bra. Kanske kommer vi få henne blöjfri i sommar. Kollade på en sån där toalettring för barn på Coop igår men jag tyckte den kostade lite väl mycket. Ska leta vidare men hittar jag ingen annan får jag väl köpa den där dyra när vi har råd.

Nu är det äntligen lite svalare ute. Hoppas det håller i sig i morgon. Solen och jag kommer aldrig bli bästisar.

0 Response to "Soliga dagar"

Skicka en kommentar