Och dagens pris som sämsta mamma går till...

måndag 27 juni 2011 21:38 Upplagd av Flugans mamu
Mig! I morse vaknade jag av en duns och jag förstod innan jag ens hann öppna ögonen att det var lillebror som ramlat ur vår säng! Jag for upp och plockade upp en väldigt ledsen bebis. Han lugnade ner sig fort när han kom upp i min famn och han verkade inte ha ont. Men efter ett tag såg jag en liten bula och jag blev lite orolig ändå. Ringde sjukvårdsupplysningen som sa att om bebisen är under 6 månader ska de alltid undersökas av en läkare efter ett fall. Ringde då akuten som hänvisade oss till Astrid Lindgrens barnakut eftersom de inte gjorde bedömningar på så små bebisar på den lokala akuten. Eftersom vi har en ganska bra bit in till Astrid Lindgrens så ringde vi dit också för att höra vad de tyckte. Vi fick rådet att hålla lillebror under uppsikt. Varje halvtimme skulle jag kolla pupillerna och killa honom under fötterna om han sov. Skulle han kräkas, bli slö, få rinnande öron eller näsa, eller bli onormalt klumpig eller helt enkelt verka annorlunda mot hur han brukar vara så skulle vi komma in. Men han har varit precis som vanligt hela dagen. Sköterskan sa att det var otroligt vanligt med bebisar som ramlar ur sina föräldrars sängar, men ändå känner jag mig så usel som lät det hända. Jag hade lagt en kudde under madrassen som hinder, det har jag varje natt, men lillebror måste ha ålat sig bakåt och ramlat ner längre ner i sängen. I natt skulle vi ha honom i vår säng sa sköterskan för att ha uppsikt men sen måste vi nog ha honom mer i spjälsängen. Gah, det är ju så mysigt att liggamma och sen somna tillsammans! Men ljudet av bebis som trillar i golvet vill jag inte vakna till fler gånger.

Förutom morgonens tråkiga start har midsommarhelgen varit väldigt bra. Mat och dans och jordgubbstårta. Som det ska vara. Midsommardagen var regning och Flugan var magsjuk med feber, men vi hade trots det en mysig dag ute hos mina föräldrar. Dagen efter, på söndagen, var Flugan pigg igen och vi gick på cirkus. En timme orkade Flugan med innan hon fick myror i baken och ville gå. Lagom tycker jag också som inte är något cirkusfan.

I morgon skriver jag in mig hos Viktväktarna!

1 Response to "Och dagens pris som sämsta mamma går till..."

  1. mamma jakeline Says:

    usch sådant gör ont i mammahjärtat. E ramlade ner från skötbordet för mig. Det var så hemskt! Även om man vet att det händer det bästa och han inte tog någon skada av det, så kan man inte komma ifrån att känna sig urusel.

Skicka en kommentar