Snabb uppdatering

onsdag 16 maj 2012 13:23 Upplagd av Flugans mamu
Tänkte att det kanske är dags för en liten uppdatering. Skriver på ipaden så det blir ingen lång text eftersom den inte är så skön att skriva på. Lillebror har fått plats på dagis. I augusti är det inskolning och sen är det dags för mig att börja jobba! Ska bli rätt kul faktiskt, men samtidigt väldigt konstigt att jag inte ska få vara med mina barn hela dagarna. Jag har ju inte jobbat på fyra år. Men jag mjukstartar med att jobba deltid, har inte bestämt mig ännu hur mycket jag ska jobba men två eller tre dagar i veckan lutar det åt. Vad händer mer... Våren har ju verkligen kommit nu och det är så skönt. Barnen kan vara ute, och jag har haft väldigt mycket energi till att hitta på saker, till skillnad mot hur jag kände mig för ett tag sedan. Det blir playdates och fikaträffar var och varannan dag, och både jag och mannen har massa planer för vad vi vill hitta på. Kul! Lillebror lär sig fler och fler ord, han är en hejare på att lägga pussel och bygga klosstorn. Allra mest tycker han om att leka med sin storasyster och det är så roligt att se dem när de har kul tillsammans. Flugan hittade mina gamla Playmobilgubbar ute hos mamma förranveckan och de blev väldigt populära. Hon lekte med dem hela helgen, från morgon till kväll. Annars är det duplot hon leker mycket med just nu, hon hade en liten paus från det men nu är det alltså kul igen. Hinner inte skriva mer nu. Lillebror måste väckas och Flugan ska hämtas från förskolan.

1 Response to "Snabb uppdatering"

  1. mamma jakeline Says:

    A börjar också på dagis i aug. :) Jag har precis börjat jobba igen efter nästan ett år hemma, så nu är det pappan som sköter markservicen på hemmaplan. :)

Skicka en kommentar