Loppis, ledigt och altanbygge.

måndag 28 maj 2012 21:18 Upplagd av Flugans mamu
Det är inte ofta jag sitter vid datorn nu för tiden, oftast bara när räkningarna ska betalas så jag passar på att skriva ett inlägg när jag nu sitter här. Tyvärr har lillebror använt laptopen som stol och 10 kilo bebis på bärbar dator gick inge vidare. Skärmen sprack och nu är den full av lila ränder. De växer mer och mer och snart blir det till att koppla in en extern skärm eller tv:n om man vill kunna använda datorn.

Förra helgen testade jag och mamma att sälja på loppis för första gången. Lördagen gick trögt, men på söndagen stod vi på Roslagsstoppet och där gick det bättre. 11 kartoner med saker har nu blivit 7, så det minskar sakta men säkert. På lördagen försvann nästan alla leksaker jag hade med mig, och på söndagen var det barnkläder som sålde bäst. Redan långt innan det öppnade var det folk framme och handlade. Träffade en del bekanta, och fick dessutom säga hej till Mamma Jakeline irl. Nu blir det ett litet uppehåll, sen tänkte vi försöka bli av med det som är kvar lite senare i sommar.

Mannen var ledig hela förra veckan, vädret var super och dagarna sprang förbi alldeles för fort. Vi hann iaf med lite tid på tu man hand, jag passade på att träffa vänner tillsammans med Flugan och altanen på baksidan blev 12 kvm större. Altanbygget kan jag dock inte ta åt mig någon ära för, eller jo, jag höll faktiskt i två reglar när mannen skulle skruva ;-) Bra blev det iaf!

Å, så fick vi äntligen till en träff med gamla föräldragruppsgänget! Helt otroligt, men alla sju mammorna hade tid att ses. Sist vi var alla samlade var när våra ettor fyllde just ett år. Sedan hade vi några träffar efter det, men ingen med alla samlade. Nu var vi alltså sju mammor, och våra sju barn har blivit 11 stycken, plus 3 som ännu inte kläckts. Snart 14 barn alltså. Så kul! Alla småsyskon var inte med, men alla stora och det var så kul att se dem leka tillsammans. Vi siktar på en ny träff i sommar när en av mammorna har fått sina tvillingar.

Ja så var det det där med Viktväktandet då... Det har som sagt gått trögt och förra veckan glömde jag väga mig. När mannen var ledig räknade jag inga points alls, vilket märktes på vågen i söndags. 2,5 kilo upp på två veckor! Men nu är vi på`t igen.

2 Response to "Loppis, ledigt och altanbygge."

  1. mamma jakeline Says:

    Ja det var jättekul att få ses irl! :) Och fina kläder fick vi ju med oss hem också! :)

    Lycka till med viktväktandet, här tänks det mest på lite kolhydrater och mindre portioner. Det verkar funka rätt bra tillsammans med träning i alla fall... :P Men så blev jag ju sjuk förra veckan, så det har inte blivit så mycket tränande av...

    Ja jag blev verkligen glatt överraskad av Brion! Trodde aldrig att jag skulle gilla den så mycket. Hade också önskat oss en Race eller Emmaljunga scooter. Denna var tydligen nedsatt 1000 spänn så svärmor slog till.

  2. Anonym Says:

    Hejsan,
    så skönt med en större altan! Vet du att Byggla har en altantävling där du kan vinna 10 000 på Byggmax? Er altan borde delta (det är okej att du inte hjälpte till så mycket). Vill du visa upp ditt projekt hos oss på Byggla får du en liten present. Du kan väl maila mig på vendela@byggla.se så berättar jag mer om Byggla, om tävlingen och om presenten! :)
    Lycka till med viktväktandet!
    Mvh
    Vendela på Byggla

Skicka en kommentar