Lördag på akuten

söndag 11 mars 2012 08:02 Upplagd av Flugans mamu
Om jag tyckte det var jobbigt och kände mig som världens sämsta mamma när lillebror ramlade ur våran säng som bebis, så kan jag meddela att det var ingenting mot hur jag och mannen kände oss igår när lillebror lyckades ramla ur kundvagnen på Coop. Rätt ner i stengolvet for han. Jag såg inte vad som hände eftersom jag och Flugan packade ner varor i påsar men jag hörde ljudet av något som föll i golvet och förstod direkt vad som hade hänt. Min stackars bebis. Han blödde ur munnen och grät och grät. Eftersom det är så hårt golv åkte vi direkt till akuten. Jag och mannen var riktigt skakis, men den duktiga personalen på sjukhuset lugnade oss snabbt. Lillebror var pigg och glad igen. Han fick en undersökning och inget verkade vara svullet eller ömt, men vi fick vara kvar i 4 timmar på observation. 4 timmar i ett väntrum på akuten med en liten som skulle ha sovit för 3 timmar sedan är hyfsat tråkigt. Men Flugan hade kul och ville inte alls åka vem när det var dags.

Så nu blir det ingen mera kundvagn för lillebror vilket ställer till det lite vid handlingen. Det kommer bli knepigt att åka och storhandla ensam med barnen. Tycker det är synd att inte kundvagnarna här har bälten som de på Ikea. Jag vet att man inte ska lämna sina barn utan uppsikt i vagnen men det gjorde vi ju faktiskt inte. Mannen stod bredvid och betalade men som många gånger med barn så går det på en sekund så är olyckan framme. Ett bälte hade kunnat hindra honom från att ramla eller åtminstone gjort att vi hade hunnit se vad som höll på att hända och hinna stoppa honom.

Egentligen skulle vi ha gått på kalas igår hos L och M men det fick vi ställa in. Men underbara de hade hängt en påse med mat och fikabröd på vår dörr så vi slapp bekymra oss för middag när vi kom hem från akuten. Det var guld värt. På kvällen gick vi ändå över till dem en stund och vi hade tur för alla andra var kvar där. Tyvärr kom vi utan present eftersom lillebror hade andra planer för dagen än presentköp...

Och pointsräkningen kom helt av sig i går. Fuskade lite i fredags men i går hade jag annat att tänka på än vad jag stoppade i mig. Ska väga mig nu men bryr mig faktiskt inte om jag har gått upp. Ibland finns det viktigare saker att tänka på.





1 Response to "Lördag på akuten"

  1. mamma jakeline Says:

    Uj uj! Vilken tur att allt gick bra! Dottern ramlade mot bordskanten igår, men det blev en fläskläpp och lite blod under läppen precis, men hon var glad och pigg rätt snabbt, så vi åkte inte in med henne. Men fy vad man känner sig sämst! :(

    Ha en trevlig söndag nu!

Skicka en kommentar