Fredagsmotion!

fredag 2 mars 2012 19:27 Upplagd av Flugans mamu
Till middag i dag blev det en sallad från pizzerian. Inte det bästa man kan äta, men både jag och mannen var väldigt mycket hungriga och väldigt lite sugna på att laga mat Jag hade kunnat gjort den bättre i points genom att skippa ost och dressing, men fy så trist. Okej, osten kan jag gott hoppa över nästa gång, men helst inte dressingen. Kanske man kan göra en god hemmagjord sås föressten... Hur som helst! Jag fick lite dåligt samvete efter att ha ätit hela salladen och all sås, så jag bestämde mig för att tjäna ihop lite aktivitetspoints. Jag satte Flugan i vagnen och gick ut på en promenad. Jag gick så fort jag orkade, i slutet av promenaden hördes det nog lång väg när jag kom frustandes, haha. Tänkte när jag kom hem att jag nog hade gått ganska långt, men framför allt fort. Jag var nästan lika slut som efter spinningpassen jag gick på en gång i tiden. Okej, inte riktigt, men stundtals ville benen nästan vika sig och jag var hyfsat svettig när jag kom hem. Blev därför lite besviken när promenad-appen sa att jag endast gått drygt 3 kilometer på 38 minuter. Det är ju inte snabbt alls! Vet inte om jag kan skylla på att jag hade vagnen med mig, den lägger ju trots allt på 20 kilo att dra på. Men jag vet inte... Ska testa samma runda i morgon utan vagn så får jag se. Men trots allt så är jag ganska nöjd ändå. Jag gick, jag svettades och jag tyckte det var riktigt jobbigt. Nånstans måste man ju börja.

Dagens promenad i siffror

Km: 3,32
Tid: 38,03
Min/km i genomsnitt: 11,28
Km/h i genomsnitt: 5,23


1 Response to "Fredagsmotion!"

  1. mamma jakeline Says:

    Men det är nog vad jag går också, utan vagn. Brukar bli genomsvettig. Jag har iofs ställt in min steglängd och så på min app. Jag är ju rätt kort och har således kortare steglängd än medelsvensson. :P

    Nu har jag förvisso inte tränat på drygt två veckor pga sjukdom, men imorgon ska jag dra igång igen! Nu jäklarns!

Skicka en kommentar