En månad

torsdag 10 februari 2011 17:39 Upplagd av Flugans mamu
I tisdags blev lillebror en månad. Va fort det har gått! Fortfarande så går allt bra, amningen går toppen, han sover hyfsat om nätterna och på dagarna är han oftast nöjd och glad eller så sover han. Trots att lillebror sover rätt mycket på dagarna blir det dåligt med bloggande. Just nu har jag massor med energi som jag lägger på att städa och feja här hemma när jag får en stund över. Jag tror jag tar igen allt jag inte orkade göra i slutet av graviditeten då jag mest satt i soffan och inte orkade med nånting. Det är så skönt att kunna röra sig igen!!

Flugan är så stolt över sin bror. Första gången jag hämtade henne på dagis ville hon visa bebisen för alla. Lite avundsjuka märker vi av, speciellt när mannen håller lillebror men oftast är hon snäll och gosig mot sin bror.

Vi var på bvc i tisdags och numera väger lillebror 5570g, lika mycket som Flugan vägde vid tre månader. 56 börjar redan bli för smått för honom, fortsätter han i den här takten kommer det bli ett himla rännande i klädaffärerna. Flugan kan fortfarande ha några kläder som hon hade för över ett år sedan så med henne har vi inga problem med att kläderna plötsligt är för små :-)

0 Response to "En månad"

Skicka en kommentar