Vecka 35

söndag 14 november 2010 21:10 Upplagd av Flugans mamu
40 dagar kvar till bf idag. Igår gick vi in i vecka 35. Har en del sammandragningar och vad jag tror är förvärkar. Med Flugan hade jag ju inget sånt alls i slutet av graviditeten.

I onsdags var jag hos bm för kontroll. Allt såg bra ut förutom mitt blodtryck som var ganska lågt. Bm hade tom svårt att mäta det pga det låga trycket. Men det kan iaf förklara varför jag känt mig lite yr. Bebisens hjärtljud var lite höga men det var troligtvis för att Karelin hade jympa just då :-) Nästa kontroll blir om 2 veckor och äntligen ska mannen följa med!

Mannen och jag började på en bebislista idag. Vi kände att det var dags att se över vad vi behöver köpa innan bebisen kommer. Egentligen har vi det mesta men lite nytt vill vi ha ändå. Vi hämtade in Flugans gamla bebiskläder och det fanns mer än vad jag trodde. Även om det skulle bli en pojke den här gången tror jag att vi klarar oss på det som finns. Men några nya bodys och strumpor ska vi köpa så Karelin får något eget. Sängkläder och ett nytt spjälskydd står också med på vill-ha-listan. Får bli en sväng ner på stan i veckan.

Nästa steg är att börja fundera på vad som ska packas i bb-väskan.

0 Response to "Vecka 35"

Skicka en kommentar