Bm-kontroll

torsdag 25 november 2010 09:31 Upplagd av Flugans mamu
Igår var det dags för kontroll hos bm igen. Det mesta såg bra ut, bara blodtrycket som fortfarande var lågt. 80/60 låg det på, samma som förra gången. Inte undra på att jag känner mig snurrig. Men bm sa att det var bättre att det låg för lågt än för högt.

Sedan summerade vi graviditeten, gick igenom hur den hade varit och hur vi kände inför förlossningen. Tänk att vi redan kommit så långt att det är dags att tänka på slutet för den här graviditeten! Jag ser fram emot förlossningen. Smärtan skrämmer mig inte särskilt mycket, jag är mer orolig för komplikationer efteråt. När jag hade fött Flugan tappade jag känseln i ena skinkan. Inget som gjorde ont, men det var väldigt obehagligt och jag oroade mig för att fler kroppsdelar skulle försvinna. Det låter kanske inte så farligt men eftersom jag hela tiden kände efter om det blev värre så blev det riktigt jobbigt till slut. Men jag fick en remiss till en neurolog via förlossningen (där det inte kunde hittas några fel) och efter några veckor var rumpan som vanligt igen.

Hur som helst, jag längtar efter att få föda barn igen, och jag hoppas på att kunna njuta av den första tiden utan att inbilla mig en massa sjukdomar.

Nästa kontroll hos bm är om två veckor. Jag hoppas det blir den sista. :-)



0 Response to "Bm-kontroll"

Skicka en kommentar