Lördag

lördag 27 november 2010 20:33 Upplagd av Flugans mamu
För första gången på snart 23 månader ska jag sova utan min Fluga. Hon har visserligen sovit i eget rum sedan hon var 6 månader men i natt ska hon sova borta! Hela lördagen och natten spenderas hos faster M och det känns vääldigt tomt här hemma. Jag och mannen har haft lite svårt att komma på vad vi ska göra under dagen, vi minns inte vad vi gjorde innan vi fick barn... Men det blev en runda på stan och lite spring i affärer, sånt som Flugan inte tycker är så jättekul. När vi kom hem satte vi upp lite julbelysning och pynt inför första advent i morgon. Det slog mig när vi höll på och donade hur mycket man gör nu som är för Flugans skull och hur stor plats hon har i våra liv, på ett bra sätt förstås! När vi gick på stan tittade jag hela tiden efter saker till henne, och allt julpynt skulle jag kunna vara utan, men jag vill ge henne lika fina jular som jag själv hade som liten, med adventsstakar, färgglada lampor och allt annat som hör till.

Nu har jag och mannen landat i varsin soffa, mätta efter en god middag på tu man hand och lite adventsfika hos kusin L efter maten. Här blir vi nog kvar resten av kvällen, sen hoppas jag på en god natts sömn utan uppvak för kiss eller onda fogar. Hoppas Flugan också får en bra natt, ska bli spännande i morgon att höra hur det gått!

0 Response to "Lördag"

Skicka en kommentar