Loppislördag

lördag 28 januari 2012 21:42 Upplagd av Flugans mamu
Jag och mamma har en bra lördagstradition. Vi går på loppis! Varje lördag träffas vi strax före 10, köar en stund utanför loppisen tillsammans med resten av stans loppisbitna för att sedan trängas med dem i runt en timme. Det gäller att komma i tid och veta precis vart man ska gå, annars hinner någon annan före. Jag försöker vara snabb till leksakerna och barnböckerna. I dag hittade jag fyra Alfonsböcker i nyskick och en tröja med Bilarmotiv till Flugan. Träffade min barnmorska bland alla människor, hon är så mysig och jag blir alltid så glad när jag ser henne. Vi växlade några ord och hon undrade om det var fler barn på gång, men det är det ju inte. Inte än. Jag måste gå ner i vikt först och framförallt är det svårt att bli gravid utan mens. Har haft det en gång efter förlossningen men sedan har den inte synts till. Hoppas den dyker upp igen om jag går ner några kilon. Hur som helst var det kul att träffa min bm och jag hoppas hon jobbar kvar på mvc ifall det skulle bli fler syskon. Det är inte konstigt föresten att hon är speciell för mig, det var ju hon som förlöste mig när jag födde lillebror och alltså den som tog emot honom när han kom. 

Förutom loppis har lördagen bjudit på pulkaåkning och en tur till landet. En lugn och skön dag med andra ord. 

0 Response to "Loppislördag"

Skicka en kommentar