Torsdag.

torsdag 11 augusti 2011 18:49 Upplagd av Flugans mamu
Sista semesterveckan. Jag är inte alls sugen på att gå tillbaka till vardagen. Det är så skönt att ha mannen hemma. Jag får sovmorgon, han lagar mat, bakar bröd, fixar och donar och skämmer bort mig alldeles för mycket. Det enda positiva med att det är augusti är att det börjar bli höst. Min favoritårstid!

I tisdags var vi på BVC med båda barnen. Lillebror vägde 8910 g och var 69 cm lång. Storasyrran vägde 12 kilo prick och mätte 89 cm.

Lillebrors senaste skills är att han nu kryper helt obehindrat, det dröjde inte alls som jag ju trodde att det skulle göra. Han kan vinka och titta på lampan när man frågar vart den är.

På BVC fick vi tips om att träna på ljud som "bababa" och "mamama" för han är ganska tystlåten. Han skrattar och gör ganska mycket höga ljud, men han "pratar" inte särskilt mycket. Får se om vi lyckas locka fram lite nya läten.

Just nu ligger jag i Flugans säng medan Flugan sitter på golvet och leker med sina Duplogubbar. Det är så kul att lyssna på henne när hon är inne i leken. Alla gubbarna har namn, det är allt från kompisar på dagis till kusiner och Lasse Kongo. Den sistnämnda har dock mamma och pappa döpt :-)

Vi blev bjudna på lunch av mamma i dag. Thaibuffé och jag åt alldeles för mycket. Men vi har fattiga veckan, eller månaden snarare, här hemma så jag passade på att äta när det bjöds! Sedan hämtade vi Flugan en halvtimme tidigare än vanligt från dagis och åkte ut på landet.

Jaha, nu gick Flugan ner. Ska gå efter och se vad hon ska hitta på nu.




0 Response to "Torsdag."

Skicka en kommentar