Första dagen med barnen

måndag 15 augusti 2011 21:59 Upplagd av Flugans mamu
Jag hade glömt, eller förträngt, att med dagis kommer även bacillerna. Två snoriga barn har jag här hemma och jag gissar på att åtminstone ett av dem har feber i morgon. Tempen visade ingenting i dag men båda två har känts varma så vi får se.

Första dagen ensam med barnen då. Jodå, det gick bra. Starten var sådär. Lillebror vaknade runt tre i natt och tyckte det var morgon. Han snurrade och bökade i sängen till fem sen gick mannen upp med honom. Andra natten i rad som han sov dåligt men det kanske är snuvan som gör det. Den dåliga sömnen gav mig ont i huvudet men efter en Ipren piggnade jag till och dagen flöt på riktigt bra. Inte ens några större utbrott från Flugan! Men vilken skillnad det är att vara ensam med barnen nu mot hur det var innan semestern. Då hade jag Flugan och en bebis. Nu har jag en liten kille som klättrar och kryper och river och smakar på allt som kommer i hans väg och en storasyster som hatar att han gör just allt det. Jag tror jag börjar ana att livet som tvåbarnsmamma inte kommer vara lika smörigt framöver som det varit hittills :-)




0 Response to "Första dagen med barnen"

Skicka en kommentar