Jobb och dåligt samvete

fredag 9 november 2012 22:29 Upplagd av Flugans mamu
Fredag kväll, barnen sover, mannen jobbar sent och jag sitter med ett skadat finger som gör att jag inte kan göra några hushållsysslor, alltså ett perfekt tillfälle för en uppdatering här. Efter att jag började jobba har tiden och orken inte riktigt räckt till att blogga.

Jag jobbar som sagt, numera tre dagar i veckan och det är så kul! Jobbigt ibland, men att få vara något annat än bara mamma på heltid är väldigt skönt. Hur mycket jag än älskar mina barn så behöver vi tid ifrån varandra ibland. Men jag hade ändå väldigt dåligt samvete när jag tog beslutet att gå upp i tid, jag jobbade ju två dagar i veckan från början. Känslan släppte lite när de flesta flerbarnsföräldrarna jag pratade med sa att de känt precis likadant när deras barn var små, att de faktiskt ville jobba. Barnen älskar dessutom att vara på dagis så jag har inget dåligt samvete över att lämna dem där.

Under hösten har suget på eget hus växt sig större. Vi har varit på flera husvisningar, senast igår, men hittills har vi inte hittat drömhuset. Men vi är väldigt veliga. Ena dagen vill vi bo på landet och nästa tycker vi att det är skönt att bo centralt. Just nu lutar jag mer åt att jag vill bo kvar i stan. Men i hus. Eller så bor vi kvar och rustar upp vårt radhus istället...

Viktväktandet går inte bra. Men eftersom vågen börjar peka uppåt igen måste jag ta tag i det igen snart. Eller allrahelst nu.

Annars händer inte så mycket. Nästa vecka åker jag på minisemester till Göteborg. Mer spännande än så är det inte hos oss :-)

0 Response to "Jobb och dåligt samvete"

Skicka en kommentar