Drömmer om sömn...

tisdag 1 mars 2011 18:30 Upplagd av Flugans mamu
I söndags var vi på dop av lilla L. Jag var lite spänd på hur det skulle gå i kyrkan med båda barnen, sist vi var där var det Flugan som döptes och hon skrek sig igenom hela ceremonin. Nu gick det bättre. Flugan satt i sin pappas knä och verkade tycka det var ganska kul. Lillebror sov när vi kom till kyrkan men han vaknade precis när dopet började. Ett par gånger darrade underläppen på honom och eftersom han inte tar napp var det bara att stoppa in en tutte i munnen på honom, det funkar alltid. Sen somnade han mätt och nöjd på kyrkbänken. På fikat efteråt kunde Flugan springa av sig i det stora församlingshemmet och hon fick hjälpa till med paketöppningen. Hon valde det största paketet, det som var från oss, och sen var hennes paketöppnartålamod slut och M och L fick fortsätta öppnandet själva. Lillebror verkade gilla ljudet av alla människor och somnade gott i lilla Ls vagn.
Hoppas det går lika bra när det är dags för lillebror att döpas.

Igår hade jag min första riktigt dåliga dag sen lillebror kom. Jag var trött, Flugan hade ont i magen av förstoppning nu igen och lillebror var ledsen. Ett tag grät vi nästan alla tre. När Flugan äntligen lyckades få ut proppen på eftermiddagen blev stämningen mycket bättre. Flugan var sitt glada jag igen och det fick även mig på bättre humör. Men jag märker att sömnbristen börjar slita på mig, jag har dåligt tålamod, känner mig sur och trött och snurrig. Måste bli bättre på att vila när jag får möjlighet.

Lillebror sov halvdåligt inatt, det lät som han hade lite snor som täppte till i näsan och gjorde det jobbigt att andas. Jag funderar på om jag ska droppa i lite bröstmjölk i näsan för att smörja lite om det händer i natt igen, för det verkar vara torrt snor, jag har för mig att jag har läst nånstans att man kan göra så.

Förra veckan, sex veckor gammal, vägde lillebror 6125 g och mätte 59 cm. Flugan var fyra månader när hon vägde lika mycket.

0 Response to "Drömmer om sömn..."

Skicka en kommentar