Magsjuka och barnen växer

måndag 21 januari 2013 19:19 Upplagd av Flugans mamu
En gång när Flugan var liten, innan lillebror kom, var jag och mannen magsjuka samtidigt. Det var hemskt, men vi lyckades ändå pricka in så att när mannen mådde som värst orkade jag stå på benen och tvärtom. I går hände det igen, båda var magsjuka. Barnen var pigga, lillebror var visserligen också dålig i magen och hade kräkits men det var inget som märktes på humöret eller orken. Men jag och mannen var heelt slut. Stackars mannen drog det kortaste strået eftersom jag mådde snäppet sämre, och han var den som fick ligga där barnen befann sig medan jag sov mest hela dagen. I dag mår vi tack och lov bättre, men det blev ändå vab idag. Igen. Förra veckan vabade jag en dag med Flugan och veckan innan det var jag dålig, och det känns som sjukdomarna bara avlöser varandra. Väldigt jobbigt och stressande eftersom jag kan tänka mig att det mumlas en del på jobbet när jag är borta så ofta.

Vi har iaf hunnit med två födelsedagar mellan sjukdomarna. Flugan har blivit fyra och lillebror två! I helgen hade vi ett lite större kalas med släkten eftersom vi firade bara med familjen och mina föräldrar på själva födelsedagarna. Barnkalas är inget vi har haft ännu och jag hoppas att det dröjer något år innan vi har något sådant.

Många fina presenter har det blivit, speciellt att vi fick pengar av min mamma till att fixa i ordning lillebrors rum! Det ska bli så kul.

I dag har vi plockat bort sidan på lillebrors spjälsäng. Han hade klättrat ur sängen flera gånger så det kändes bäst att ta bort den. Återstår att se hur den förut så lätta nattningen går i fortsättningen...

I dag tar vi förresten nya tag med vikten. Tänkte att jag säger det så jag får lite press att sköta mig. Inte för att det har hjälp förut, men ändå :)



0 Response to "Magsjuka och barnen växer"

Skicka en kommentar