Lite blandat

fredag 25 november 2011 21:01 Upplagd av Flugans mamu
Fredag kväll och jag ligger ensam i soffan och småkollar på På spåret. Mannen är på jobbgalej och kommer hem lite senare. Barnen slocknade som ljus efter en heldag på landet hos mormor och morfar. Jag funderar på om jag ska göra nåt vettigt eller ligga kvar här... Får se.

Redan första advent på söndag. Två veckor kvar till lillebrors dop och jag känner att det börjar bli dags att planera färdigt allt. Och dopklänningen måste vi prova! Jag har köpt en ny lite större men vi har inte hunnit testa den än. Lillebror har storlek 80 så den dopklänningen vi hade till Flugan och som kommer från min mammas sida av släkten är alldeles för liten. Det blir ett ganska litet dop och efteråt ska vi bjuda på kaffe och fika. Ingen smörgåstårta den här gången.

Lillebror går mer och mer. Nu tar han sig ganska långt, rekordet är genom hela vardagsrummet. Säger iofs inte så mycket om man inte vet hur vårat vardagsrum ser ut, men det är kanske 4-5 meter. Eller jag har ingen aning, jag är kass på ögonmått :-) Han är fortfarande lika lycklig över sin nya färdighet och skrattar sig framåt när han går.

Flugan verkar däremot gå tillbaka lite i utvecklingen. Hon bebispratar och har kissat på sig ett par gånger. Ibland vill hon dessutom bli matat och att vi ska klä på henne. Men det går säkert över snart.

10,5 månader efter förlossningen har föresten mensen kommit tillbaka. Lika lång tid som efter första förlossningen.



0 Response to "Lite blandat"

Skicka en kommentar