Besök hos bm och glukosbelastning

torsdag 30 september 2010 10:57 Upplagd av Flugans mamu
I morse var jag på mvc för att göra en glukosbelastning. Det ska tydligen göras på gravida som har ett BMI på 35 eller högre för att se om man har graviditetsdiabetes. Jag var lite orolig innan eftersom jag läste att trötthet kan vara ett tecken på diabetes, och jag är galet trött om dagarna. Tror även min bm reagerade lite på att jag fortfarande är så trött. Men det är nog bara så att tröttheten beror på dålig sömn för glukostestet var bra. Ingen diabetes. Superskönt! Ska dock bli lite nogrannare med vad jag äter eftersom jag fick mig en liten väckarklocka.

Igår var det besök hos barnmorskan. Alla värden var bra och bebisens hjärtljud låg på 148 den här gången. Min vikt är +4 kilo sen inskrivningen vilket känns bra. I vecka 32 ska vi på tillväxtultraljud. Bm hade lite problem med att känna livmodern ordentligt och därför ska vi dit. Hon hade problem med att mäta min mage med Flugan också men då behövdes tydligen ingen extrakoll.

Nu ska jag vila lite så jag är pigg när Flugan kommer hem från förskolan!

0 Response to "Besök hos bm och glukosbelastning"

Skicka en kommentar